Rozhovor s autokrosařem Romanem Polákem
Ahoj Romane, už jsme se o tom asi bavili, ale lidé to nevědí, kdysi jezdíval autokros ing. Ivan Polák, není to tak dlouho, možná ještě v roce 2000,je to příbuzenstvo?
Vím, že kdysi závodil pan Polák, ale osobně se s ním neznám, nějak jsme se o pár let minuli. :)
Ty jsi vlastně historicky prvním Mistrem republiky v Kartcrossu, myslím rok 2009, nebo 2010? S tím vším začal Roman Kalvoda, jako levnější závodění. Kvůli tomu jsi do toho šel, nebo tě lákalo vyzkoušet vlastně něco nového, takovou motokáru v terénu?
Ano, šel jsem do toho s tím, že to bylo původně myšleno jako levnější závodění. Vyhrál jsem sedm závodů ze sedmi. ale taky si myslím, že dnes už to není takové jako to bylo dříve.
Jak to myslíš? Jaký je rozdíl? Počet startujících, vyrovnanější?
To ano, je o dost větší počet startujících, ale myslím to tak, že už to rozhodně levné závodění není ...
Je to pořád levnější než Junior Buggy, nebo 1600?
Myslím si že na republikové úrovni se to dá rovnat.
V letošním roce nejedeš v MMČR v autokrosu v žádné divizi, i když stroje na to máš, proč tomu tak je?
Je tomu tak, že hlavním důvodem je narození dcery a druhým důvodem, že jsem jednomu činovníkovi řekl sprosté slovo a ten mi udělil pokutu 20 tisíc a pokud nezaplatím nedostanu licenci. Ale zatím to z principu nezaplatím. :) Dál bych to nechtěl rozvádět. :)
Dobře, tak jinam. :) Jsi mechanik ve Škoda Motorsport, nikdy tě nelákalo zkusit si rallye?
Určitě ne, rallye je pro pořádné chlapy, kteří umí řídit a poslouchat spolujezdce a na to já rozhodně nemám. Já jsem rád, že si zapamatuji deset zatáček na autokrosové trati. :)
Tak mezi stromy a domy je to něco jiného, než autokros, to je pravda. :) Na výstavu přivezeš tedy buginu z divize Super Buggy, řekneš nám o ní něco málo?
To ještě nevím kterou, záleží jak se budou chovat. :) Ale pokud vezmu super buggy, je to motor Škoda, atmosférický 2 litr o výkonu okolo 280 koní, převodovka 4 kvaltová sekvenční. Jinak vše ostatní je má výroba vycházející z koncepce Petra Turka. A pokud bude hodná 1600, tak tam je atmosférický motor Škoda 1600 o výkonu 220 koní. Je to buggy, která má řadu titulů Mistra Evropy a řadu titulů Mistra České republiky, je to moje babička věrná. :)
Po kom tedy je?
Je to auto původně po Petru Turkovi, který ji stavěl. Následně ji vlastnil Vít Nosálek a teď už čtyři roky já.
Na které trati jsi jel svůj první závod a kterou trať sis za ty léta závodění oblíbil?
První závod jsem jel na Kosické trati, začínal jsem úplně od spodu, což si myslím že je správné.
A ta trať? Určitě je snem každého autokrosaře jet Štikovskou rokli v Nové Pace. Jak to máš, nebo měl jsi ty?
Trať nemám žádnou oblíbenou. Kdysi jsem byl v Nové Pace na Evropě, když jsem ještě ani neměl buggy a tehdy jsem si řekl, že tady jednou pojedu. Tak to byl takový můj dětský sen a před dvěma lety jsem si to splnil.
A jak jsi dopadl a v jaké divizi?
Divize buggy 1600, bylo nás tam 60, dojel jsem jedenáctý, první nepostupující do finále, ale jezdil jsem druhý v semifinále, což by znamenalo finále z první řady, ale stala se chybička, dle mě v přemotivovanosti. :)
Tak to velká škoda. A tak co nějaký hobbycross, jezdí i buginy ne, svést se?
Určitě někam vyrazíme. :)
No prozraď, co plánuješ? Nebo neplánuješ? :)
Neplánuji nic, až uvidím hezký závod, vezmu buggy a jedu. :)
Romane, děkuji ti za povídání a těším se na setkání a pivko s tebou.
A i já, moc. Díky :)