Rozhovor s Pavlem Gajarem z Autosportu Gajar
Dobrý den pane Gajar. Vás mají lidé spojeného s Mitsubishi Lancer EVO V, které k nám přivezete ukázat. Závodil jste někdy s něčím jiným?
Začátky s BMW 325i, Lancia Delta Integrale, Subaru Impreza a pak velmi spolehlivé Evo 5.
Pro mě osobně je EVO V jedna z nejhezčích evolucí Lanceru. Řeknete nám něco málo o Mitsubishi? Nějaká technická data atd..
Podle mě je nejpěknější Evo 6. Já si ale nemohl z Japonska moc vybírat a tak jsem koupil Evo 5, které jsem přestavěl na levostranné a později ke sportovním účelům. Motor, kované ojnice a písty Cosworth, turbo Evo 6 rs, řídící jednotka motoru Pectel. Převodovka Evo 6 rs. Podařilo se mi do vozidla přizpůsobit středový aktivní diferenciál z Evo 9, který mění poměrně dost jízdní vlastnosti auta. Myslím jediné Evo 5 v Evropě. ACD mají až evoluce 789. Přední a zadní diferenciál samosvorný Ralliart. Výkon motoru 350ps 550Nm. Váha 1280kg.
Popis vypadá zajímavě, tento víkend se jela Rallye Posázaví a jak jsme se bavili, tak jste dával i dost dlouho bezkonkurenčnímu Michalu Černému, než přišla banální chyba v servisu, takže auto asi funguje podle představ, nebo je ještě co vylepšovat?
Pravidla máme dost volná,například tlumiče máme od firmy Proflex Evo 1, dnes je možné koupit Evo 4, jedeme palivo 98 oktanů, běžně k dostání na každé pumpě. Takže můžeme jít výš s výkonem o 40 ps a 70Nm na 102okt. Je to ale otázka financí. Já jsem ale rád, že řidičsky zvládám tohle.
Máte auto v barvách týmu Ralliart, továrního týmu Mitsubishi, s kterým v MS rallye jezdil Tommi Mäkinen.
Je to třeba i jezdecký vzor, nebo jste neměl nikdy nikoho takového? :)
Vzor jsem nikdy moc neměl. Chtěl jsem se naučit jen dobře řídit auto. Mít ze své jízdy dobrý pocit. Proto mě výsledky ze závodů moc nezajímají, jestli první nebo pátý, ale umět, vyjet auto které jsem si postavil a naladil na sebe. Myslím,že takový byl i Richard Burns. Polep? V roce 2009 kdy jsem stavěl auto, jsem se chtěl držet barev Ralliart. Už několikrát jsem ho chtěl změnit, bylo mi ale řečeno, že diváci kolem trati ho mají spojený už se mnou. Tak trvá dál.
Přesně tak, nevím, jestli si ho diváci všimli, ale zahrálo si i v jedné epizodě Ordinace v růžové zahradě. Jak se tam dostalo?
No to ani nevím. Najednou mě kontaktovala televize, dohodly se podmínky a bylo. Zajímalo mě i jak takové věci probíhají. Celý den natáčení a pak 2 min v televizi. Saša Rašilov se s autem i rozjížděl a pořád se mě ptal jestli je to tak dobře, aby něco nepoškodil. Paní Adamovská seděla vedle mě v autě a po několika minutách v rozpáleném autě se mě zeptala, přoč to jako děláme tento sport, vždyť je v tom hrozné horko. Takže takové zajímavé.
Tak asi právě ten desing zaujal. Váš tým, Autosport Gajar je „jen“ závodní tým, nebo se zabýváte ještě něčím jiným?
Zabývám se dovozem, přestavbou a servisem sportovních vozů.
Jakékoliv auta? Nebo jen Mitsubishi?
Specializuji se na vozy Subaru a Mitsubishi. Máme v týmu i Renault Clio Sport. Vše na rally. Momentálně máme na dílně i Porsche 911 rok výroby 1972 na okruhy. Přestavoval jsem i na levostranné řízení Noble M400.
Takže zajímavá práce. Teď ale k závodům. Vy jezdíte amatérské závody Českomoravského poháru v rallye, ale auto je na eR značkách, neláká třeba nějaký závod mezi velkými kluky?
Neláká. Jsme opravdu malý tým,s nízkým rozpočtem. Zákazníky které mám se snažím vést v tomto duchu. Aby aspoň častečně vynaložené prostředky byly úměrné z radosti tohoto sportu. Pořádám pro ně i zimní akce,kde se opravdu moc nasmějeme. Kde i hrozí malé poškození auta,když zapadne do příkopu plného sněhu.
A v ČMPR, nebo prostě v amatérských závodech, jakou soutěž považujete za nejlépe organizovanou? Tipnu si, soutěž pod vedením Marka Šimíka Rallye Železné hory?
Tím, že je to místní soutěž a znám částečně zákulisí jednání o uzavírkách tratí, i co se týče bezpečnostních systémů o sledování jednotlivých vozidel na rz a podobně, tak ano Rally Železné hory. To co dělá pan Šimík pro organizování této soutěže a pro ČMPR, nad tím kroutím hlavou, co ten pán pro to dokáže udělat.
Ano, vím, i s výstavou spolu trochu spolupracujeme. Rallye jako sport je velmi náročný na peníze, na psychiku, ale i na čas. Když se ten nějaký čas najde na víc, jak si ho užíváte? Nějaký jiný sport, nebo rodina?
Samozřejmě. Rodina,dcera. Ale hory mám rád. V zimě i v létě. Nejvíc Orlické hory. Slovenské hory,Rumunské,ty jsou taky krásné. Sport,posilovna ,kolo.
Vy jste u nás byl na výstavě už v roce 2011, tenkrát se jezdila ještě rychlostní zkouška, letos ji neděláme, protože cesta není použitelná, o to víc si užijete klidu, těšíte se?
Jasně, super organizace, příjemní lidé z Orlických hor. No a zajímavý večerní program.
Večerní program bude znovu, takže když bude krásně, bude to výborná akce, děkuji za rozhovor a taky se budu těšit.
Taky děkuju a těšíme se.
https://www.facebook.com/AutosportGajar/?fref=ts
Dobrý den pane Gajar. Vás mají lidé spojeného s Mitsubishi Lancer EVO V, které k nám přivezete ukázat. Závodil jste někdy s něčím jiným?
Začátky s BMW 325i, Lancia Delta Integrale, Subaru Impreza a pak velmi spolehlivé Evo 5.
Pro mě osobně je EVO V jedna z nejhezčích evolucí Lanceru. Řeknete nám něco málo o Mitsubishi? Nějaká technická data atd..
Podle mě je nejpěknější Evo 6. Já si ale nemohl z Japonska moc vybírat a tak jsem koupil Evo 5, které jsem přestavěl na levostranné a později ke sportovním účelům. Motor, kované ojnice a písty Cosworth, turbo Evo 6 rs, řídící jednotka motoru Pectel. Převodovka Evo 6 rs. Podařilo se mi do vozidla přizpůsobit středový aktivní diferenciál z Evo 9, který mění poměrně dost jízdní vlastnosti auta. Myslím jediné Evo 5 v Evropě. ACD mají až evoluce 789. Přední a zadní diferenciál samosvorný Ralliart. Výkon motoru 350ps 550Nm. Váha 1280kg.
Popis vypadá zajímavě, tento víkend se jela Rallye Posázaví a jak jsme se bavili, tak jste dával i dost dlouho bezkonkurenčnímu Michalu Černému, než přišla banální chyba v servisu, takže auto asi funguje podle představ, nebo je ještě co vylepšovat?
Pravidla máme dost volná,například tlumiče máme od firmy Proflex Evo 1, dnes je možné koupit Evo 4, jedeme palivo 98 oktanů, běžně k dostání na každé pumpě. Takže můžeme jít výš s výkonem o 40 ps a 70Nm na 102okt. Je to ale otázka financí. Já jsem ale rád, že řidičsky zvládám tohle.
Máte auto v barvách týmu Ralliart, továrního týmu Mitsubishi, s kterým v MS rallye jezdil Tommi Mäkinen.
Je to třeba i jezdecký vzor, nebo jste neměl nikdy nikoho takového? :)
Vzor jsem nikdy moc neměl. Chtěl jsem se naučit jen dobře řídit auto. Mít ze své jízdy dobrý pocit. Proto mě výsledky ze závodů moc nezajímají, jestli první nebo pátý, ale umět, vyjet auto které jsem si postavil a naladil na sebe. Myslím,že takový byl i Richard Burns. Polep? V roce 2009 kdy jsem stavěl auto, jsem se chtěl držet barev Ralliart. Už několikrát jsem ho chtěl změnit, bylo mi ale řečeno, že diváci kolem trati ho mají spojený už se mnou. Tak trvá dál.
Přesně tak, nevím, jestli si ho diváci všimli, ale zahrálo si i v jedné epizodě Ordinace v růžové zahradě. Jak se tam dostalo?
No to ani nevím. Najednou mě kontaktovala televize, dohodly se podmínky a bylo. Zajímalo mě i jak takové věci probíhají. Celý den natáčení a pak 2 min v televizi. Saša Rašilov se s autem i rozjížděl a pořád se mě ptal jestli je to tak dobře, aby něco nepoškodil. Paní Adamovská seděla vedle mě v autě a po několika minutách v rozpáleném autě se mě zeptala, přoč to jako děláme tento sport, vždyť je v tom hrozné horko. Takže takové zajímavé.
Tak asi právě ten desing zaujal. Váš tým, Autosport Gajar je „jen“ závodní tým, nebo se zabýváte ještě něčím jiným?
Zabývám se dovozem, přestavbou a servisem sportovních vozů.
Jakékoliv auta? Nebo jen Mitsubishi?
Specializuji se na vozy Subaru a Mitsubishi. Máme v týmu i Renault Clio Sport. Vše na rally. Momentálně máme na dílně i Porsche 911 rok výroby 1972 na okruhy. Přestavoval jsem i na levostranné řízení Noble M400.
Takže zajímavá práce. Teď ale k závodům. Vy jezdíte amatérské závody Českomoravského poháru v rallye, ale auto je na eR značkách, neláká třeba nějaký závod mezi velkými kluky?
Neláká. Jsme opravdu malý tým, s nízkým rozpočtem. Zákazníky, které mám se snažím vést v tomto duchu. Aby aspoň častečně vynaložené prostředky byly úměrné z radosti tohoto sportu. Pořádám pro ně i zimní akce, kde se opravdu moc nasmějeme. Kde i hrozí malé poškození auta, když zapadne do příkopu plného sněhu.
A v ČMPR, nebo prostě v amatérských závodech, jakou soutěž považujete za nejlépe organizovanou? Tipnu si, soutěž pod vedením Marka Šimíka Rallye Železné hory?
Tím, že je to místní soutěž a znám částečně zákulisí jednání o uzavírkách tratí, i co se týče bezpečnostních systémů o sledování jednotlivých vozidel na rz a podobně, tak ano Rally Železné hory. To co dělá pan Šimík pro organizování této soutěže a pro ČMPR, nad tím kroutím hlavou, co ten pán pro to dokáže udělat.
Ano, vím, i s výstavou s ním spolu trochu spolupracujeme. Rallye jako sport je velmi náročný na peníze, na psychiku, ale i na čas. Když se ten nějaký čas najde na víc, jak si ho užíváte? Nějaký jiný sport, nebo rodina?
Samozřejmě. Rodina,dcera. Ale hory mám rád. V zimě i v létě. Nejvíc Orlické hory. Slovenské hory,Rumunské,ty jsou taky krásné. Sport,posilovna, kolo.
Vy jste u nás byl na výstavě už v roce 2011, tenkrát se jezdila ještě rychlostní zkouška, letos ji neděláme, protože cesta není použitelná, o to víc si užijete klidu, těšíte se?
Jasně, super organizace, příjemní lidé z Orlických hor. No a zajímavý večerní program.
Večerní program bude znovu, takže když bude krásně, bude to výborná akce, děkuji za rozhovor a taky se budu těšit.
Taky děkuju a těšíme se.