První závod sezóny
Rallye Beroun 2008
Erzetka Tmaň 5.4. startovní číslo 65
Umístění - 5. ve třídě H3 do 1600
39. místo celkově ze 70 dojetých vozů
Pátek 4.4.
5.4. jsme vyrazili na závody, které se jely v okolí Králova Dvora. Hned od rána se nám nedařilo. Domluvená odtahovka se v noci rozbila a tak začalo ještě v pátek shánění náhradní dopravy. Dřívího zase nesložili v automobilce podle představ, ale tak nějak na konec to ještě vyšlo dobře. Podařilo se nám sehnat vlek i auto, které jsme si půjčili od našeho Semechnického Sokola. Naložili jsme závoďák, nářadí, různé věcičky, jako stan a všechno, aby se dalo na závodech fungovat.
Kolem dvanácté hodiny jsme vyjeli. Dříví s Doudou se závoďákem a já, brácha, Prťka a Doktor jsme vyrazili s mojí feldou. V Hradci na Shellce jsme si dali sraz. A my s Doudou jsme vyjeli směr Beroun, abychom stihli vydávání itinerářů, které bylo do čtyř hodin. Kluci zatím natankovali a vyjeli za námi.
Aby toho nebylo málo, na dálnici hořel autobus, třičvrtě hodiny jsme tam stáli a už bylo jasné, že itíky nestihneme. Proto jsem zavolal panu Valečkovi a ten mi řekl, ať to neřeším, že nám ho v pohodě dají. Kluci nehodu zatím objeli po staré silnici.
Dorazili jsme do Tmaně a stavili se na administrativní přejímce. Vzali jsme čísla, itík a reklamy a odjeli do servisní zóny, která byla v Louníně. Hned po dojetí tam, jsme se zhrozili. Že bude serviska na louce jsme věděli, ale po dešti se do servisky nedalo ani zajet. Já s feldou jsem tam tak tak vyjel,ale Dříví s Tranzitem se závoďákem zapadl. Ještě že tam byl traktor a ten ho vytáhl až na místo, kde jsme postavili naši servisku.
Technická přejímka probíhala tak, že chodili dva kluci po servisce od auta k autu. Pak už jsme mohli s Doudou v klidu vyjet na najíždění trati. Koukali jsme teda, jak někteří najíždějí. Asi se jedna rychlostka jela už večer, nebo aspoň to tak vypadalo. Po najetí jsme všichni s Tranzitem odjeli do Prahy, kde jsme měli nocleh. Byli jsme se v hospůdce najíst a kluci si dali pivko. Asi ve dvanáct se šlo spát.
Sobota 5.4.
Ráno jsme vstávali v 5:45, protože v 7:00 byla rozprava s posádkami. Nikomu se nechtělo, ale muselo se. Ráno byl mrazík a na autě docela dost namrzlo, ale to svědčilo o tom, že by mohlo být přes den sluníčko a teda na trati sucho. Na Rudné jsme počkali na Maliňáky a jelo se do servisky. Tam už to bylo po nočním mrazu lepší a tak se dalo zajet dovnitř. Došli jsme si na rozpravu a tam to vypadalo, že by soutěž mohla proběhnout v klidu. Řekli nám,že kvůli rozbahněné servisce můžeme stát podél servisky na silnici. Rozhodli jsme se tedy, než vyjde sluníčko a bahno ve vjezdu trošku roztaje, že vyjedeme se závoďákem ven ze servisky, aby nebyli kola a podběhy zbytečne od bláta. Zdálo se nám, že stovka nejde tak jak má. První chyba byla,že jsme to studené startovali na studené svíčky a jedna se ulila. Po telefonu Padrošovi jsme tam dali obyčejný z mpi a už to jelo. Pak Prťka říká, že se nám nějak hýbe zadní pravé kolo, tak jsme na to mrkli a kluci stáhli matku na středu a bylo to dobré. Hned se auto líp chovalo na silnici.
Kluci a Maliňáci se pak Tranzitem odjeli koukat na rychlostku. My jsme měli čas startu 9:03, tak byl čásek a nebylo kam spěchat. Všichni tam projížděli a ladili auta. Nějaký favorit, kterému pořádně nešel motor se tam otáčel přímo před námi na křižovatce a najednou mu vzplál plamenem motor. Vyskočila z něj posádka a chtěli hasit, ale hasičák jim nefungoval, Vyndal jsem z auta náš a uhasili jsme to. To byl pro ně asi konec rally. Dříví nám pak jel koupit nový hasičák na benzinku, ale měli jen kilový, tak jsme ho přešroubovali.
Už se blížil čas startu a jelikož byli zrušené časovky, museli jsme si ten čas startu do RZ pohlídat. První rychlostku, jsme odstartovali s mpi svíčkami. První průjezd byl opatrnejší, ale ani v lese to nebylo mokré,takže to bylo výborné. To jsme měli radost. Na třetí RZ jsme už dali zase svíčky Champion a fungovali dobře.
V propozicích stálo, že do čtvrté RZ se bude startovat po přeskupení v pořadí po prvních dvou RZ. Sice tomu tak bylo, ale jak dlouho se čekalo na výsledky a časy do RZ 4, 5 a 6, to bylo strašný. Stejně ty časy nešli dodržet,protože třeba Ruda Zahradník měl čas startu 14:51 a časy vyvěsili ve 14:45 a na start podle pravidel silničního provozu to bylo nejmíň 15. minut. My jsme měli čas startu v 15:11, ne že by jsme byli tak dobří, ale startovalo se do RZ po půl minutě.
Další RZ jsme se malinko zrychlovali. Aut kolem trati bylo dost. Po páté rychlostce nám slečna v cíli řekla, že dál se pojede podle harmonogramu a ten na rozpravě upravili tak, že mezi pátou a šestou RZ měla být hodina pauza a že tedy nebude, aby se nejelo do večera. S tím počítal asi každý,tak se všechny závoďáky přesunuli na start RZ 6. Ale tam nám řekli, že se jede podle harmonogramu a že šestá RZ začne prvním předjezdcem v 18:44. Tak jsme jeli do servisky zbytečnou hodinu čekat. Mraky se pořád honily, tak jsme se báli, že začne pršet.
Nikdo nevěděl, jak se bude startovat do šesté RZ. Žádné časy, nikdo nic neřekl. Usoudili jsme, že asi pojedeme pořád za těmi auty,co jsme startovali po přeskupení do RZ 4. Něco málo se odjelo a pak byla dlouhá pauza, až jsme se dověděli, že tam byla těžká nehoda a RZ je zrušena a je volný průjezd. Z trasy RZ nás odklonili, takže jsme ani neprojeli cílem a asi nikdo neodevzdal jízdní výkaz. Volal jsem znovu panu Valečkovi a ten mi řekl, ať to neřeším. No, ono v něm stejně nic nebylo, když jsme dojeli RZ, jen nám tam slečna akorát odškrtla, že jsme ji projeli. Ale to by jsme taky uměli udělat. Žádný čas, nic. Tak jsem zvědaví, jaké budou výsledky.
Kolem půl osmé jsme závoďák naložili a vyrazili směr domov. Přes Prahu jsme projeli krásně a v deset jsme byli doma.
Osobně se nám na rally líbili akorát rychlostky a to že auto fungovalo jak mělo, jinak organizace a to vše okolo nic moc. Proto zvažujeme, jestli vůbec pojedeme Erzetku Rokycansko.